Ekonomi

Dollar Tree hisseleri kazançlardaki düşüş ve zayıf beklentiler nedeniyle %6,8 değer kaybetti

CHESAPEAKE, Va. – Dollar Tree Inc. (NASDAQ: DLTR) hisseleri, indirim perakendecisinin Wall Street beklentilerini kaçıran dördüncü çeyrek kazanç ve gelirlerini bildirmesinin ve 2024 mali yılı için beklenenden daha zayıf bir görünüm sunmasının ardından %6,87 oranında sert bir düşüş yaşadı.

Şirket, bu çeyrek için 2,66 dolarlık analist konsensüs tahmininin altında kalarak 2,55 dolarlık düzeltilmiş hisse başına kazanç (EPS) bildirdi. Çeyrek geliri 8,66 milyar $’lık tahmine kıyasla 8,64 milyar $ ile beklentilerin biraz altında kaldı. Sonuçlar, şirketin 2024 mali yılının ilk yarısında kapatılacak yaklaşık 600 Family Dollar mağazasını ve kira süreleri dolan yaklaşık 370 ek mağazayı belirleyen portföy optimizasyon incelemesiyle ilgili önemli masrafları içeriyordu.

Portföy optimizasyon incelemesi için 594,4 milyon dolar, 1,07 milyar dolar şerefiye değer düşüklüğü bedeli ve 950 milyon dolar ticari isim maddi olmayan varlık değer düşüklüğü bedeli içeren 7,85 dolarlık hisse başına seyreltilmiş zarar raporuna rağmen, şirketin düzeltilmiş EPS’si geçen yılın aynı dönemine göre %25’lik bir artışı yansıttı.

Dollar Tree, 2024 mali yılı için net satışların 31,0 milyar dolar ile 32,0 milyar dolar arasında, seyreltilmiş EPS’nin ise 6,70 dolar ile 7,30 dolar arasında gerçekleşmesini bekliyor. Hem satış hem de EPS görünümleri, analistlerin 31,65 milyar dolarlık satış ve 7,04 dolarlık EPS konsensüs tahminlerinin altında kaldı.

Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı Rick Dreiling, “Olumlu trafik trendlerini, pazar payı kazanımlarını ve her iki segmentte de düzeltilmiş marj iyileşmesini yansıtan dördüncü çeyrek sonuçlarıyla yılı güçlü bir şekilde tamamladık” dedi. “2024’te ileriye bakarken, Dollar Tree’de çoklu fiyat uygulamamızı hızlandırıyor ve Family Dollar’da kârlılığı artırmak ve değeri ortaya çıkarmak için kararlı adımlar atıyoruz.”

Şirketin finansal performansı, düşük navlun maliyetleri, satış kaldıracı ve 2023 mali yılında 53. haftanın etkisi gibi faktörlerin birleşiminden etkilendi. Ancak bunlar, ürün maliyeti enflasyonu, olumsuz satış karması, yüksek küçülme ve daha yüksek dağıtım ve indirim maliyetleri ile dengelendi.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-silopi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu